AAVV. (1995): «El desenvolupament turístic a la Mediterrània durant el segleXX», XIII Jornades d’Estudis Històrics Locals, , Ed. Institut d’Estudis Baleàrics,Palma.
AA.VV. (2002): Fora Vila. Ecologia, agricultura, natura, patrimoni i culturapopular de les Illes Balears, Ed. El Mundo-El Día de Baleares, Palma.
AA.VV. (2002): Turisme i societat a les Illes Balears, 2 vol., Ed. Grup Serra-Conselleria de Turisme del Govern de les Illes Balears, Palma.
AGUILÓ PÉREZ, E; RIERA FONT, A. (dir): Llibre blanc del turisme de les IllesBalears: cap a una nova cultura turística. Conselleria de Turisme del Govern Balear –Universitat de les Illes Balears, Palma, 2009.
ALCALDE, G. & RUEDA, J. M. (2004). L’ús del Museu d’Art de Girona. Anàliside la utilització del centre en el període 2002-2003, (Treballs de Patrimoni Cultural, 1). Girona: Universitat de Girona.
ANDREU VIVES, J; SERRA BUSQUETS, S. –Coord.- (2007): Les fires, elsmercats i les festes populars dels nostres pobles, Consell de Mallorca, Palma.
BENÍTEZ MAIRATA, J; RIPOLL MARTÍNEZ, A; SERRA BUSQUETS, S. (ed) (1994): Turisme, societat i economia a les Balears, Palma, Fundació Emili Darder.
BIGNÉ, J; FONT, X; ANDREU, L. (2000): Marketing de los destinos turísticos:análisis y estrategias de desarrollo, Madrid, ESIC.
BOYER, Marc (2000): Histoire de l’invention du tourisme XVIe-XIXe siècles.Origine et développment du tourisme dans le Sud-Est de la France, Ed. Editions de l’Aube.
BOYER, Marc (2002): «El turismo en Europa, de la Edad Moderna al sigloXX», HISTORIA CONTEMPORÁNEA, núm.25 (II), Ed. Universidad del País Vasco, Dep. de Historia contemporánea, Bilbao, pàgs. 13-31.
BOYER, Marc (2005): Histoire générale du tourisme du XVè au XXIe siècle, Ed. L’Harmanttan, París.
BUHALUS, D. (2003): e-Tourism : information technology for strategic tourismmanagement, Londres, Pearson Education.
CALLE, M. de la (2002). La ciudad histórica como destino turístico, Barcelona: Editorial Ariel. CALLE, M. de la & García, M. (2008). “Turismo cultural en viaje en grupo organizado. Medina Azahara ( Madinat Al-Zahra como referente”, Cuadernosde Turismo, 22: 79-99.
CUADRADO, M. & BERENGUER, G. (2002). El consumo de serviciosculturales, Madrid, ESIC Editorial.
FERNANDEZ FUSTER, Luis (1991): Historia general del turismo de masas, Ed. Alianza, Col. Alianza Universidad Textos, Madrid.
FERNANDEZ FUSTER, Luis (1991): Geografía general del turismo de masas, Ed. Alianza, Col. Alianza Universidad Textos, Madrid.
GALÍ, N. y DONAIRE, J.A. (2004). “El comportament dels visitants en el barri vell de Girona”, Estudis de Turisme de Catalunya, 15: 21-28.
GALÍ, N. y DONAIRE, J.A. (2005). Itineraris turístics a la ciutat de Girona. Elsrecorreguts del barri vell, Girona, Institut del Patrimoni Cultural de la Universitat de Girona.
GARCÍA, M. (2003). Turismo y conjuntos monumentales. Capacidad deacogida turística y gestión de flujos de visitantes, Valencia,Tirant lo Blanch.
GARCÍA CAMPOY, C i COLINAS, A.(2008). Ibiza, Artec Impresiones
GIJÓN, A. (2006). “El papel de la cultura en los proyectos de desarrollo rural de Castilla-La Mancha”. In L. Abad (Coord.). El patrimonio cultural como factorde desarrollo. Estudios multidisciplinares, 69-296. Cuenca, Ediciones de la Universidad de Castilla – La Mancha.
GREFFE, X. (2003). La valorisation économique du patrimoine. Paris, La Documentation Française.
Laboratorio Permanente de los Públicos de los Museos (2010) Conociendo anuestros visitantes. Estudio de público en museos del Ministerio de Cultura, Madrid, Secretaría General Técnica.
LANQUAR, Robert (1977): Le tourisme international, Ed. Presses Universitaires de France, Col. Que sais-je?, núm.1694, Paris.
LANQUAR, Robert; RAYNOUARD, Yves (1978): Le tourisme social, Ed. Presses Universitaires de France, Col. Que sais-je?, núm.1725, Paris.
LANQUAR, Robert (1983): L’economie du tourisme, Ed. Presses Universitaires de France, Col. Que sais-je?, núm.2065, Paris.
LANQUAR, Robert (1985): Sociologie du tourisme et des voyages, Ed. Presses Universitaires de France, Col. Que sais-je?, núm.2213, Paris.
LÓPEZ PALOMEQUE, Francesc –Dir.– (2009): Atles del turisme a Catalunya.Mapa nacional de l’oferta i els productes turístics, Ed. Generalitat de Catalunya. Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, Barcelona.
MARCHENA, M. & REPISO, F. (1999). “Turismo cultural: el caso de Sevilla”, Cuadernos de Turismo, 4: 35-50.
MELIS GOMILA, L; VIVES REUS, A; SERRA BUSQUETS, S. (2009): Elsmuseus de les Illes Balears, Institut d’Estudis Baleàrics, Palma.
MORAGUES, D. (2006). Turismo, cultura y desarrollo. Madrid, Agencia Española de Cooperación Internacional para el Desarrollo.
NEWMAN, A. & McLEAN, F. (2008). “Capital and the evaluation of the museum experience”, International Journal of Cultural Studies, 7-4: 480-498.
ORIGET DU CLUZEAU, Claude (1998): Le tourisme cultural, Ed. Presses Universitaires de France, Col. Que sais-je?, núm. 3389, París.
PÉREZ, E. (2000). Estudios de público en museos: metodologías yaplicaciones, Gijón, Ediciones Trea.
PÉREZ, E. (2008). “El estado de la cuestión de los estudios de público en España”, Mus-A, 10: 20-30.
PICORNELL BAUZÁ, Climent (1989): Turisme i Territori a les Illes Balears, Tesi Doctoral, Universitat de les Illes Balears, Palma.
PICORNELL, C; SASTRE, F; SERRA BUSQUETS,S. –Dirs.- (2003): Turisme isocietat a les Illes Balears, Palma, Hora Nova.
RALLET, A. (2001). Le patrimoine et l’économie. Pays d’art et d’histoire etpôles d’économie du patrimoine. La valorisation du patrimoine dans ledéveloppement local: 57-60. Paris: La Documentation Française.
SEMMEL, M. L. & MAMIE, B. (2009) “Demonstrating museum value: the role of the Institute of Museum and Library Services”, Museum Management andCuratorship, 24-3: 271-288
TORRE, M. de la (ed). (2002) Assessing the values of Cultural Heritage. The Getty Conservation Institute, Los Angeles.
TROITIÑO, M.A. (2003). “La protección, recuperación y revitalización de los centros históricos”, Ciudades, arquitectura y espacio urbano, CAPEL, H. (coord.), (Mediterráneo Económico, 3), Almería, Caja Rural Intermediterránea, pp. 131-160.
TROITIÑO, M.A.; CALLE, M. de la y GARCÍA, M. (2002). Afluencia y perfil delos visitantes de la ciudad de Ávila (temporada 2000-2001), Ávila, Ayuntamiento de Ávila, Junta de Castilla y León, Ministerio de Economía.
VÁZQUEZ, A. (1988). Desarrollo local. Una estratégia de creación de empleo. Madrid, Pirámide.
World Heritage and Tourism: Managing the Global and the Local (2010), Conference Proceedings, Quebec, Canadà